top of page
Search

סדר בבית ? איך עושים את ? זה

אני נוהג להגיד לכל לקוח ולקוחה שלי שהאתגר הגדול ביותר הוא לא סידור וארגון הבית אלא קבלת ההחלטות - מה נשאר ומה יוצא ? . השלב הראשון בכל התהליך הוא מיון התכולה .

נכון , תהליך המיון אינו פשוט ,דורש התמדה והמון סבלנות אך התוצאות והרווח שנפיק אח"כ שווים כל מאמץ.

רובנו אוגרים חפצים וביגוד רב שאין לנו צורך בכלל או בתדירות נמוכה מאוד . מחקרים בתחום מראים כי בממוצע כ - 70% מהתכולה שיש לנו בכלל הבית אנחנו לא משתמשים בה.


ובכן …. מה עושים ?? מתחילים….

כדי להקל עלינו את עומס העבודה ואת הקושי הנפשי בהתמודדות עם מיונים והחלטות רבות , נחלק את המשימה למנות קטנות , כל פעם נמיין רק מדף או אזור קטן אחד .

בארונות הבגדים, לעבודה נוחה וקלה נוכל להוציא את תכולת המדף או חלקה אל המיטה /שולחן הקרוב או להניח על קרש גיהוץ שישמש לנו כשולחן נייד.




את הביגוד שהשתמשנו בו נערום בצד אחד ואת כל התכולה שלא השתמשנו בה בשנה -שנתיים האחרונות נשים בערימת זריקה או מסירה . תכולה בלויה ,ישנה , קטנה או גדולה מידי או בלתי שמישה ניתן לזרוק - באמת שאין צורך לשמור כ"כ הרבה ביגוד ותכולה שלא השתמשנו בה הרי רובנו משתמשים רק במה שזמין לעיניים ואת השורה הפנימית אף אחד לא רואה וזוכר .בואו נפסיק לתרץ לעצמנו תירוצים כדי לשמור ביגוד מיותר … אל תגידו לעצמכם: בעוד שנה שנתיים ארד במידה ואכנס לגינס או בואו נשמור את הבגד לילד/ הילדה , בעוד 4 שנים זה יתאים לו . הרי ברור שהבגדים האלה לא ילבשו גם בעתיד וסתם יתפסו לנו שטח אחסון יקר.


לאחר שמיינו את התכולה , נחלק אותה לתתי קבוצות : מכנסיים ארוכים / קצרים , חולצות קצרות / ארוכות , יומיומי/ ספורטיבי / אלגנט , ביגוד ספורט , לבנים וכו….


לקוחות רבים שאני מגיע אליהם מעידים שרוב התכולה "לא רואה את אור היום" ולכן כדאי להקצות כמות מוגבלת לכל סוג של פריט - מי מאיתנו לובש 4 חולצות ביום ומחליף כמה מכנסיים ??

עכשיו בואו נבדוק עם עצמנו מה כמות השימוש בכל סוג של פריט בחודש ממוצע בהתאם לאורח החיים , תחום העיסוק הרגלי בילוי ופנאי וכו….

אם לדוגמא עו"ד נוהג ללבוש מידי יום חולצה מכופתרת לבנה ומכנסיים אלגנטיות שחורות ברור שאין צורך שיהיה לו בארון 15 מכנסי גינס ו 25 חולצות קצרות . יש להתאים את הכמות בהתאם לצורך . אותו עו"ד לדוגמא צריך לכל היותר 30 חולצות מכופתרות בארון ועד 10 מכנסים אלגנטיות.


לקוח שלי , אם עסקים שטס הרבה לחו"ל גילה בתהליך הסידור שיש לו כ 150 חולצות מכופתרות בכלל הארונות - הוא היה בהלם מוחלט !! הוא קנה וקנה ולא ידע על קיומם של החולצות בגלל הבלאגן . ברור שזה בזבז לו מקום אחסון רב ויצר צפיפות בלתי נסבלת.


כלל האצבע שלי לכמות נכונה היא שורה אחת בלבד על המדף ללא שורה אחורית וכלל נוסף , על כל פריט שנכנס לארון פריט אחר יוצא - כן !! זה "המחיר" לארון מסודר


בנושא חפצים נוסטלגיים - אני מאמין שלכולנו יש חפצים שמזכירים לנו תקופה יפה או אדם יקר וחשוב . נחמד לשמור חפצים אך בגבול הטעם הטוב . אני פוגש לדוגמא במקרים בהם אמא שומרת על נעלי צעד ראשון של הילד בן ה - 25 או זוגות ששומרים על חליפת החתונה מלפני 20-30 שנה .

עומס של חפצים מיותרים רק יוצר אי סדר ומכביד על שטחי האחסון כך שלא ניתן להבחין במה שנמצא ,התכולה לרוב דחוסה והפוכה ,זה יוצר כאוס בעיניים ותחושה לא נעימה.


בשיטה דומה נשתמש למיון המטבח וארונות האחסון הכלליים- מיון לפי נושאים :


במטבח לצורך הדוגמא , נוציא את כל הצלחות שיש לנו במטבח (ובמקומות אחרים )מכל הסוגים ונרכז על השולחן. ננפה את כל הצלחות השבורות/ סדוקות/ משופשפות או אלה שנשארו ללא "משפחה" או אלה שקיבלנו מתנה לפני 10 שנים מהעבודה ולא משתמשים בהם או לא זוכרים אותם או כאלה שבסגנון מיושן שרחוק מקו הסגנון המודרני.


גם כאן , באותה הדרך נערוך בדיקה: מה כמות הצלחות / קעריות וכו' שאנחנו צריכים בהתאם לגודל המשפחה ? האם המטבח שלנו מטבח פעיל ? נוהגים לאכול בבית או יותר בחוץ ? האם משתמשים בחד פעמי יותר ? האם אנחנו נוהגים לארח ? וכו…

ע"פ שאלות אלה ודומות נחליט מה הכמות הדרושה שתהייה מכל חפץ במטבח


אם קשה לכם להיפרד מכל סוג של חפץ שאין לכם שימוש בו , העזרו במשפחה ,חברים טובים או בעלי מקצוע בתחום ובכל אחד אחר שאתם סומכים עליו שאין להם חיבור רגשי לחפצים שלכם . הם בהחלט יעזרו לכם לחשוב בצורה הגיונית ומושכלת ויזרקו /ימסרו בשבילכם את כל מה שלא צריך .


עכשיו , לאחר שמיינו את כל תכולת הבית , זרקנו או מסרנו את כל החפצים שאיננו צריכים , יש לנו מקום רב פנוי לכל הדברים שלא היה לנו מקום בשבילם - כרגע לכל חפץ תהיה כתובת ברורה


תודו שהתחושה בבית כבר הרבה יותר טובה ...





6 views0 comments
bottom of page